Bemutatkozás

Geiger TamásA nevem Geiger Tamás, munkámban első sorban PPC kampányokkal (Google AdWords, Etarget, Facebook hirdetések, LinkedIn hirdetések, stb.) foglalkozom. Emellett webanalitika és ezen oldal fő témája, a Google Tag Manager használata teszi ki szakmai életem nagyobbik részét.

Nem volt ez mindig így.

 

 

2000-ben programozóként kezdtem pályafutásom. Egy nagyker cég vállalat irányítási rendszerén dolgoztam. Csak hogy minden Kedves Olvasó tisztában legyen az akkori aktualitásokkal, néhány adat “távirati stílusban”:

  • ebben az évben debütált a Windows 2000, otthon még sokan Windows 98on tolták, a Windows XP még csak valami belső terv volt a Microsoft asztalán
  • A böngésző piacot az Internet Explorer tarolta, Google Chrome talán még gondolati szinten se létezett, a Firefox az valami feltörekvő projekt volt, de semmi más
  • Otthon az internet eléréshez még betárcsáztunk egy modemmel egy olyan számra, ahol 150 Ft-ért toltuk este a biteket
  • A menőknek persze ADSL vagy kábelnetes internetük volt. 512 kbites
  • A mobilnet az főleg WAP oldalakból állt, de csak a drága telefonokon a pénzes embereknek

Egy szóval talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy valahol a magyar internetes világ szélesebb elterjedésének ha nem is kezdetén, de csecsemő korában kezdtem.

Innen tovább vitt az élet a webre. Weboldalak, webáruházak létrehozásában vettem részt fejlesztőként, ahol már elkezdtünk olyan science fictionbe illő szolgáltatásokat használni mint a Google Analytics. És volt benne e-kereskedelmi mérés. De nem voltak attribúciós modellek. Vagy voltak, de csak táblázatokban. Maszek képletekkel. Néha frissítve.

Nem volt ez régen. 10-15 éve.

És azóta nagyon sokat változott az internet és az, ahogy és amire használjuk.

Nem egyszerű eligazodni manapság egy induló vagy akár egy régebb óta webes jelenléttel rendelkező cégnek. Részben azért, mert fejlődés irdatlan gyors tempóban halad manapság és ezt házon belül sokszor lehetetlen lekövetni. Én magam is tapasztalom a munkában, hogy bizony nem egyszerű minden területet napi szinten követni és figyelni.

Ezen az oldalon igyekszem a lehetőségekhez képest egy teljes körű leírást adni a Google Tag Managerről, annak alapjairól, de találhat itt olvasni valót az is, aki már túl van az ismerkedésen és valami okosabbat, jobbat, többet szeretne kihozni ebből az egészből.

Szakmai vonalon megtalálható vagyok a LinkedIn és Twitter oldalakon is az oldal fejlécének jobb felén megjelenő ikonokra kattintva.