Oktatók

Geiger Tamás

Geiger TamásMunkámban PPC kampányokkal (Google AdWords, Etarget, Facebook hirdetések, LinkedIn hirdetések, stb.) és digitális analitikával foglalkozom. Igyekszem az Ügyfeleink számára olyan méréseket biztosítani, amivel okos döntéseket hozhatnak akár a weboldalukkal, akár az üzletmenettel kapcsolatban.

Nem volt ez mindig így.

2000-ben programozóként kezdtem pályafutásom. Egy nagyker cég vállalat irányítási rendszerén dolgoztam. Csak hogy minden Kedves Olvasó tisztában legyen az akkori aktualitásokkal, néhány adat “távirati stílusban”:

  • ebben az évben debütált a Windows 2000, otthon még sokan Windows 98on tolták, a Windows XP még csak valami belső terv volt a Microsoft asztalán
  • A böngésző piacot az Internet Explorer tarolta, Google Chrome talán még gondolati szinten se létezett, a Firefox az valami feltörekvő projekt volt, de semmi más
  • Otthon az internet eléréshez még betárcsáztunk egy modemmel egy olyan számra, ahol 150 Ft-ért toltuk este a biteket
  • A menőknek persze ADSL vagy kábelnetes internetük volt. 512 kbites és nem “gigás”.
  • A mobilnet az főleg WAP oldalakból állt, de csak a drága telefonokon a pénzes embereknek

Egy szóval talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy valahol a magyar internetes világ szélesebb elterjedésének ha nem is kezdetén, de csecsemő korában kezdtem.

Innen tovább vitt az élet a webre. Weboldalak, webáruházak létrehozásában vettem részt fejlesztőként, ahol már elkezdtünk olyan science fictionbe illő szolgáltatásokat használni mint a Google Analytics. És volt benne e-kereskedelmi mérés. De nem voltak attribúciós modellek. Vagy voltak, de csak táblázatokban. Maszek képletekkel. Néha frissítve.

Nem volt ez régen. 10-15 éve.

És azóta nagyon sokat változott az internet és az, ahogy és amire használjuk.

Nem egyszerű eligazodni manapság egy induló vagy akár egy régebb óta webes jelenléttel rendelkező cégnek. Részben azért, mert fejlődés irdatlan gyors tempóban halad manapság és ezt házon belül sokszor lehetetlen lekövetni. Én magam is tapasztalom a munkában, hogy bizony nem egyszerű minden területet napi szinten követni és figyelni.

Méhész Levente

Méhész LeventeJelenleg digitális analitikával és PPC kampányok kezelésével foglalkozom. Munkámban az elsődleges cél az Ügyfeleink számára választ találni a miértekre, segíteni Őket adatvezérelt döntések meghozatalában.

Én sem így kezdtem a pályafutásom, eredetileg mérnökként végeztem, majd néhány év után átnyergeltem a marketingre, azon belül is az online vonalra. Kipróbáltam szinte mindent a szövegírástól kezdve a webáruházak és marketing termékek teljes körű marketingjéig.

Az eddigi munkám során dolgoztam Magyarország egyik piacvezető e-kereskedelmi cégével, számtalan webáruházzal és egyéb online vállalkozással.

Az online világgal és az analitikával már több mint 5 éve vagyok napi kapcsolatban. Élvezem, hogy az eszközök folyamatosan változnak és fejlődnek. Egyre több adat áll rendelkezésünkre mellyel egyre jobb és pontosabb döntéseket tudunk hozni.